Nieuwjaarsbrief van 65-plussers
10 December 2025
Liefste medeburger,
Bij het begin van het nieuwe jaar,
hebben ook wij, 65 plussers, onze wensen klaar.
Wil in het nieuwe jaar met een andere bril naar ons kijken,
Het zal onze samenleving verrijken
Wij zijn geen last voor de samenleving maar een lust..
En nog lang niet uitgeblust
Ouderen zorgen voor de warmte van het samen leven
Als vrijwilliger of mantelzorger willen we het beste geven
als we vijf dagen staken draait alles in de soep
geen voetbaltraining, schoolkinderen blijven op de stoep
Zorg voor voldoende pensioen
Dan hoeven wij geen flexi-jobs te doen
Laat ons verder bouwen aan de kwaliteit van leven
onze ouders verzorgen en de volgende generatie ademruimte geven
Stop met jong en oud tegen elkaar op te zetten
Alleen samen kunnen we het toenemend onwelzijn beletten
Ook onze mening doet ertoe, wij willen onze ervaring gebruiken
voorstellen die het anders en beter doen laten ontluiken
En ja, ook als we zeer oud zijn en een beetje beven
Houden we onze rechten en de regie over ons leven
Je hoeft echt niet te roepen, te betuttelen of woordjes te verkleinen
Oud zijn betekent niet dat je capaciteiten verdwijnen
Willen jullie tenslotte meezoeken naar het antwoord op de vraag van morgen
wie zal er voor het groeiend aantal kwetsbare ouderen zorgen?
Met solidariteit en het juiste beleid maken we het waar
Respect en waardering voor mekaar
Dan wordt 2026
een geweldig nieuw jaar.
Van harte,
Je generatie 65-plussers
1 januari 2026