‘Kwaliteit van leven = Kwaliteit van natuur en biodiversiteit’
02 Juni 2026
GroenPlus plant in 2027 een congres met als thema:‘Kwaliteit van leven = Kwaliteit van natuur en biodiversiteit’
Oud-minister Magda Aelvoet woonde in het ‘Metaforum Biodiversiteit’ bij en bracht op www.groen-plus. be verslag uit.
“De planetaire grens van biodiversiteit is overschreden: het alarm staat op rood. Ook al oogt het dagdagelijkse soms donker en vrezen we voor de toekomst, toch verliezen we de moed niet. We zijn er ons wel van bewust dat het voortbestaan van deze wereld niet zozeer van onze persoonlijke inzet, maar vooral van grote industriële keuzes zal afhangen.
Als groenen kunnen we het voorbeeld geven en op die manier voor een groeiend draagvlak zorgen.”
Ter voorbereiding van het congres bracht een groep GroenPlussers, onder leiding van oud Groen parlementslid, Eloi Glorieux, een studiebezoek aan het Zoniënwoud.
Samen onderzochten ze welke ecosysteemdiensten dit bos ons biedt.
De quotes van enkele bekenden sluiten nauw aan bij de foto’s van de wandeling.
Klik op de afbeelding om te vergroten.